粋な大人のファッションブランド、「剛腕(GO-ONE)」
粋な大人が、もっともっと増えてほしい。 ガルーシャ(エイ革)を巧みに操る東京浅草の革職人・松下隆氏と 商品開発を進めたことに端を発する。 ブランドキャラクター、EIHIGEを考案し、世界に通用するブランドを目指した。 そして現在、各方面のアーティスト、職人が参画、 ボーダレスに粋な大人の世界観を演出する。
[剛腕/GO-ONEコンセプト] カッコ悪くないか?時代のせいにする時代。 カッコ悪くないか?誰かに媚びている誰か。 カッコ悪くないか?本当の自分を隠す自分。 粋とは、流行でも、服装でもない。態度である。 自分の態度そのものだ。態度は、自由である。 わがままでいい。粋に、生きろ。
Planning
We want there to be more pure-hearted adults. “GO-ONE” is a fashion brand by Suisho Co., Ltd. We promoted product development with Takashi Matsushita, a leather craftsman from Asakusa, Tokyo, who skillfully uses galuchat (stingray leather). We designed the brand character EIHIGE and sought to become a world-glass brand.
Design
ガルーシャは宝石を散りばめたような見た目から「海の宝石」と呼ばれ、日本人との関わりも深く、刀剣の柄の部分や、わさびおろしとしても使用されてきた。エイが泳いでる姿を正面から捉えシンボル化した。
Galuchat has been referred to as the “gem of the sea” because of its appearance of scattered jewels and has a deep connection with the Japanese people as it was used as the scabbard of swords or for grating wasabi. Our logo symbolized the front appearance of a swimming stingray.
PROJECT DATA
- CLIENT
- 株式会社 剛腕
- CONTENTS
- Brand logo
Brand naming
Brand book
Package design
- ONLINE STORE
- https://www.go-one.shop